آموزش و پرورش مجموعه‌ای فراگیر و از جهات مختلف دارای اهمیت و حساسیت است

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: آموزش و پرورش مجموعه‌ای فراگیر و از جهات مختلف دارای اهمیت و حساسیت است و در تربیت علمی، عاطفی، اخلاقی، معنوی، اعتقادی، عقلانی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی نقش مهمی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین محامی  در دیدار جمعی از معلمان و دانش آموزان در شهرستان چابهار گفت: آموزش و پرورش مجموعه‌ای فراگیر و جهات مختلف دارای اهمیت و حساسیت است.

امام جمعه زاهدان افزود: یک جهت اهمیت کار این است که مخاطب شما دل و مغز انسان‌هاست و شما می‌توانید با گفتار، رفتار، تلاش، مهر، محبت و عاطفه در دل آن‌ها نفوذ کرده و در رشد آن‌ها تاثیرگذار باشید.

حجت الاسلام والمسلمین محامی بیان کرد: دانش‌آموزان گنیجه‌های ارزشمندی هستند که خداوند در اختیار شما معلمان قرار داده و اگر به خوبی عمل کنید می‌توانید از این گنج خروجی مناسب داشته باشید.

وی ادامه داد: مقطع زمانی که دانش‌آموزان در اختیار شما هستند موقعیتی است که شخصیت آن‌ها از حیث اخلاقی، معنوی و اعتقادی شکل می‌گیرد و عملکرد شما در تربیت آن‌ها موثر است.

امام جمعه زاهدان گفت: به میزان حساسیت، تاثیرگذاری و فراگیری کار مسولیت شما هم بیشتر می‌شود و در صورت کسب نتیجه مثبت کار خوب شما ارزش مضاعف و ضریب مثبت بیشتری پیدا خواهد کرد و برعکس در صورت عدم عملکرد صحیح ضریب منفی کار شما بیشتر خواهد شد.

وی تصریح کرد: توفیق معلم این است که شاگردان موفق تربیت کرده و خروجی و محصول کار او شاگردانی موفق و تاثیرگذار باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار